01 12 2021 277623 شناسه:
image
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی؛

بنای ایران بر این نیست که به جایی تجاوز کند بلکه بنا بر این است که جلوی متجاوزان را بگیرد/ نعمت ها و امکاناتی که در دریاها هست در راستای اقتصاد کشور به کار گرفته شود/ نیروی دریایی کشورها به داد مهاجران و پناهندگانی که مرتّب در این دریاها غرق میشوند، برسند

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و هیئت همراه، با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم الله دیدار و گفتگو کرد




پایگاه اطلاع رسانی اسراء: امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و هیئت همراه، با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: قرآن کریم صدر و ساقه نظام هستی را آیات الهی میداند. این نظام محیر العقول ریاضی، حتماً یک سازنده ای دارد، محرّکی دارد و این نظام سپهری کتاب خداست. خدا دو تا کتاب دارد یکی قرآن است که گفته اوست و یکی کتاب نظام هستی است که آفریده اوست، لذا از نظام خلقت به عنوان آیات و نشانه یاد میکند که اینها نشانه های الهی اند.

ایشان ادامه دادند: الآن سخن از علوم دینی است و شما بزرگواران دریادل این مطلب را از نزدیک احساس می کنید. گرچه غرب یک ترقی ظاهری کرده اما آن کمال واقعی خودش را از دست داده، چون از آنکه اصل امور را انجام داد غافل اند. دین آمده این دو حرف را به ما یاد بدهد؛ یکی نظام هستی نظام کتاب الهی است، دوم اینکه خود انسان دفترچه حق است. دریا یا اقیانوسها به حسب ظاهر یک عظمتی دارند اما همه اینها ممکن است بخشکند، اما انسان خشکیدنی نیست. شمس و قمر ممکن است فرو بریزند اما انسان فرو ریختنی نیست، دین آمده به انسان بگوید مرگ حق است ولی انسان مرگ را میمیراند نه بمیرد. موجودات دیگر فاسد میشوند از بین میروند اما در مورد انسان تعبیر قرآن کریم این است که انسان مرگ را میمیراند و ابدی میشود و هیچ فسادی در آن نیست.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آمادگی همیشگی قوای مسلح کشور در مقابل دشمنان، اظهار داشتند: الآن نباید خدای ناکرده ما هراسی داشته باشیم، بنای ایران بر این نیست که خدای ناکرده به جایی تجاوز کند بلکه بنا بر این است که جلوی متجاوزان را بگیرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به مساله معیشت شهرهای ساحلی کشور خاطرنشان کردند: کسانی که در مجاورت دریا زندگی میکنند، اینها غرق نعمت اند، ولی فقیر هستند! اگر بشود آنها سازماندهی بشوند که با استفاده از این نعمت عظیم الهی، دیگر با محرومیت زندگی نکنند، این یک نعمتی است که آدم بتواند دست افراد را بگیرد، چون خدای ناکرده یک ملت فقیر خیلی آسیب پذیر است.

ایشان ادامه دادند: تا آنجا که ممکن است باید بتوانیم جلوی فقر و مشکلات را بگیریم. هم دعا بکنیم که خدا به مسئولان ما درایت و لیاقت و صلاحیت اقتصادی بدهند که خوب بفهمند، درآمد مملکت جور بشود، از سوی دیگر هم کوشش بکنیم که هیچ کسی سفره اش خالی نباشد. این حداقل وظیفه ماست که نعمت ها و امکاناتی که در دریاها هست در راستای اقتصاد کشور به کار گرفته شود تا حداقل کمکی به حاشیه نشینان دریا صورت گیرد.

معظم له همچنین تاکید داشتند: نیروی دریایی کشورها به داد این مهاجران و پناهندگانی که مرتّب در این دریاها غرق میشوند، برسند، زیرا اینها بالاخره دودش به چشم خیلی ها میرود.

ایشان ابراز امیدواری کردند: شما بزرگواران و دریادلان إنشاءالله امیدواریم که هم در کارتان موفق باشید هم دیگران را به این مسیر هدایت کنید که اینها دریادل زندگی کنند، نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند.

در ابتدای این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی گزارشی از آمادگی نیروی دریایی ارتش و گسترش حوزه عملیاتی این نیرو، خدمت معظم له ارائه نمود.


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات