20 04 2020 295715 شناسه:
image
حکمت عبادات؛

معرفی برترین عمل در ماه مبارک رمضان

پایگاه اطلاع رسانی اسراء:حضرت علی (علیه‌السلام) که همه این معارف را از زبان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدند فرمودند: من از بین مردم برخاسته، از پیامبر سؤال کردم بهترین اعمال در این ماه چیست؟

ماه میهمانی خداوند دارای اعمال و افعالی است که زینت‌بخش این ضیافت آسمانی است از جمله تلاوت قرآن, صله رحم, اطعام ، افطاری دادن به دیگران و... اما آنچه در فرمایش راهنمایان دینی می‌تواند پاسخگوی بهترین این اعمال باشد به "ورع عن محارم الله" تعبیر شده است. حضرت علامه جوادی آملی در کتاب حکمت عبادات خود با اشاره به این مطلب در ضمن حدیثی نورانی از مولای متقیان(سلام الله علیه) مرقوم داشتند:

  «قال أمیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فَقُمت وقُلتُ: یا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): ما أفضل الأعمال فی هذا الشهر؟ حضرت علی (علیه‌السلام) که همه این معارف را از زبان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدند فرمودند: من از بین مردم برخاسته، از پیامبر سؤال کردم بهترین اعمال در این ماه چیست؟

فقال: یا أبا الحسن أفضل الأعمال فی هذا الشهر الورعُ عن محارم الله عزّ وجلّ» بهترین عمل در این ماه پارسایی و اجتناب از محرّمات خداست. آنچه را که خدا تحریم فرموده، از آنها اجتناب کند و وارسته باشد.

-------------------------------------------

برگرفته از کتاب حکمت عبادات آیت الله العظمی جوادی آملی


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات