18 11 2021 277887 شناسه:
image
با حضور معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء؛

نشست علمی «سیر مطالعاتی آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی» برگزار شد

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت هفته کتاب، نشست علمی با عنوان «سیر مطالعاتی آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی» به همت واحد پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان و با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت هفته کتاب، نشست علمی با عنوان «سیر مطالعاتی آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی» به همت واحد پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان و با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، برگزار شد.

در این نشست علمی که چهارشنبه 26آبان ماه ساعت 18 به صورت مجازی برگزار گردید، دکتر ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء، ضمن گرامیداشت نام و یاد علامه طباطبایی، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی را حاصل عمر بابرکت علامه طباطبایی دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم حاصل چهل سال اثرانقلاب اسلامی  را درحوزه معرفتی وعلوم انسانی مورد مطالعه قرار دهیم، باید آثار آیت الله جوادی آملی را ملاحظه کنیم که درطی چهل سال گذشته متنوع ترین و جامع ترین آثارعلمی را در تفسیر و علوم قرآنی، حدیث و عترت پژوهی، فلسفه، حکمت، عرفان واخلاق، معارف اسلامی ومطالعات زنان، فقه وحقوق وعلوم اجتماعی و ... به جامعه علمی حوزوی و دانشگاهی تقدیم نموده است.

وی افزود: تفسیر شریف تسنیم که حدود 80 جلد است و تفسیر موضوعی با 18مجلد به عنوان دائره المعارف کم نظیر درطی چهل سال با رصد نیازهای علمی و فرهنگی نظام اسلامی و عرضه آن به قرآن وعترت به منظورپاسخگویی مناسب وجامع، از آثار ارزشمند و برگزیده  جهان اسلام شمرده شده و درعصر حاضر از منابع مهم و مرجع در ساحت تحقیق  و پژوهش به شمار می آید.

معاون فرهنگ و دین بنیاد اسراء اظهار داشت: کتاب ادب فنای مقربان که یک دوره 12جلدی شرح زیارت جامعه کبیره است یکی از منابع متقن و جامع در موضوع عترت پژوهی است که می توان از آن به عنوان منشور امامت نام برد. همچنین کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» که 3 جلد آن منتشرشده از آثار ارزشمند در این حوزه است.

همچنین کتاب رحیق مختوم صرفا شرح اسفاراربعه صدرالمتالهین شیرازی نیست بلکه علامع جوادی آملی با خوانش جدیدی از مسائل فلسفی و افزودن فروعات و واکاوی آرا ونظرات فیلسوفان، شرح و تحریر جدیدی از حکمت متعالیه ارائه نمودند.

کتاب «مفاتیح الحیات» حضرت استاد نیز که روابط انسان با خودش و با همنوع و طبیعت و حیوانات را تبیین نموده است امروزبه عنوان محورسبک زندگی شناخته می شود. همچنین فرهنگ طبیعت در پناه شریعت را می توان در آثاری چون اسلام ومحیط زیست حضرت استاد مشاهده نمود.

دکتر ابوالفضل خراسانی تاکید داشت: بنده در معاونت فرهنگ و دین بنیاد اسراء، شاهدهستم که جمع زیادی از علاقمندان به تحقیق و پژوهش از حوزه و دانشگاه موضوع پایان نامه و رساله دکتری خود را مرتبط با آثار و اندیشه های علامه جوادی آملی انتخاب می کنند واین نشان از مقبولیت و مرجعیت علمی معظم له در عرصه علوم انسانی است.


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات