03 02 2024 2288511 شناسه:
image

دیدار حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین استاد مرتضی جوادی آملی از مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور

جناب حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن حضور در مرکز نور با حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین دکتر بهرامی دیدار و گفتگو نمودند.

​​​​​​​جناب حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن حضور در مرکز نور با حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین دکتر بهرامی دیدار و گفتگو نمودند.

رییس بنیاد بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی علوم وحیانی اسراء جناب حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز و بیان اینکه سابقه آشنایی ایشان با مرکز و محصولات آن به بیش از دو دهه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد افزود، مرکز نور زیر ساختی تهیه نموده که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند روابط جهان اسلام را تعیین نماید.

وی بیان داشت: نهادهای بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی باعث شده فضای مجازی ارتباطاتش عوض شود و همکاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های چندین کشور در یک پروژه امری عادی تلقی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی گفت:این اطلاعات عظیمی که در این جا متمرکز شده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند مسیر اجتهاد روایی را تجدید بنا کند. 
​​​​​​​
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بهرامی، رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ضمن تشریح اهداف تأسیس مرکز نور به دستاوردهای ارزشمند مرکز نور طی سه دهه گذشته اشاره نمود.
ایشان به در اختیار داشتن نسخه دیجیتال حجم عظیمی از متون علوم اسلامی در موضوعات مختلف و غنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی و فرآوری این متون و عرضه آنها در قالب صدها نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزار دسکتاپ و همراه و ده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها پایگاه محتوایی اینترنتی، ایجاد بانک محتوایی مجلات مختلف حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز، پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گامی در داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاوی هوشمند، ارتباط و تعامل با طیف وسیعی از مخاطبان و کاربران محصولات نور در داخل و خارج کشور که اعتماد بالایی به محصولات نور دارند، به عنوان کارنامه فعالیت مرکز نور اشاره کرد.

سپس جناب آقای مهندس ربیعی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده معاون فنی مرکز نور دستاوردهای هوش مصنوعی را در بیش از یک دهه فعالیت مرکز پیرامون هوش مصنوعی تشریح نموده و انواعی از خروجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاربردی آن را در محصولات نور معرفی نمود.
در ادامه جلسه، حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المسلمین راشدی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیا معاون پژوهشی مرکز نور به تنوع خروجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مرکز در موضوعات مختلف علوم اسلامی اشاره نموده و برخی محصولات نور همچون نسخه جدید جامع تفاسیر نور را معرفی نمود.

در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان دو طرف ضمن آماده نمودن تفاهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه همکاری فیمابین، زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های همکاری و هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزایی را بین دو مجموعه بررسی نمایند و در جلسه آینده توافقات نهایی صورت پذیرد.