01 10 2022 648718 شناسه:
image

در محضر استاد؛ فرمان اقتدار

پایگاه اطلاع رسانی اسراء،آیت الله العظمی جوادی آملی: این قدرت ‌های استکباری که همه چشم دوخته‌ اند به منابع ما و منافع ما، ما چه وظیفه ‌ای داریم؛ یعنی باید بی ‌عُرضه باشیم و بی‌ تدبیر یا به ما گفت آن قدر #قوی_باشید که از شما بترسند؟

در محضر استاد

فرمان اقتدار
 فرمود: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾؛ چند جا دارد که آنچه را ما گفتیم، به قوّت بگیرید؛ ما هم که یک امر آسانی را نفرستادیم بلکه ﴿إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیكَ قَوْلاً ثَقیلاً﴾؛ یک #کار_سنگین و وزین و پُر مغز را فرستادیم، شما هم باید بگیرید: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾. تنها درباره #یحییٰ_سلام_الله_علیه نیست که می فرماید: ﴿یا یحْیی خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ﴾، به همه ما هم می ‌فرماید: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾؛ چیزی هم که به ما داد، درباره آن به پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: ﴿إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیكَ قَوْلاً ثَقیلاً﴾ یعنی #خیلی_وزین است. سنگین به معنای حجیمی که مثلا سنگ، وزین است، آن‌طور نیست بلکه مطلب، وزین است؛ یک #عقل_راسخ می ‌خواهد و یک #قلب_عاشق می‌ طلبد که این را تحمّل کند.

 فرمود: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾؛ فرمود این قدرت را من به شما دادم که این وحی سترگ را بگیرید. بعد هم فرمود دشمن از هر طرف حمله می‌کند لذا ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعْتُم مِن قُوَّةٍ﴾؛ درست است نسبت به خدا ضعیف هستید اما در بحث‌های نظامی، مبارزه با استکبار، مبارزه با صهیونیسم، #قدرت_دارید، من به شما این قدرت را دادم؛ ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعْتُم مِن قُوَّةٍ﴾. بعد در بخش پایانی سوره مبارکه «توبه» هم فرمود آن قدر #ستبر_باشید که تمام قدرت‌ ها از شما بترسند. این یعنی چه؟ این قدرت ‌های استکباری که همه چشم دوخته‌ اند به منابع ما و منافع ما، ما چه وظیفه ‌ای داریم؛ یعنی باید بی ‌عُرضه باشیم و بی‌ تدبیر یا به ما گفت آن قدر #قوی_باشید که از شما بترسند؟

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی

 سوره مبارکه معارج جلسه 10
تاریخ: 1397/11/08


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات