30 09 2021 278660 شناسه:
image
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی:

حضرت آیت الله حسن زاده آملی مکتب و سبک زندگی بود

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی در مراسم ترحیم #حضرت_آیت_الله_حسن_حسن_زاده_آملی که از سوی آیت الله جوادی آملی که عصر چهارشنبه 7 مهر در تکیه آملی شهرستان آمل برپا شد بیان داشت: حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی انصافاً به مولایش اقتدا کرد و همان طوری که علی بن ابیطالب (علیه السلام) در باب شخصیت خود...



حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی در مراسم ترحیم #حضرت_آیت_الله_حسن_حسن_زاده_آملی که از سوی آیت الله جوادی آملی که عصر چهارشنبه 7 مهر در تکیه آملی شهرستان آمل  برپا شد بیان داشت: حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی انصافاً به مولایش اقتدا کرد و همان طوری که علی بن ابیطالب (علیه السلام) در باب شخصیت خود فرمود: «ینْحَدِرُ عَنِّی السَّیلُ وَ لَایرْقَی إِلَی الطَّیرُ»، کوه بلندی بود که از آن سیل جاری می شد؛ اندیشه های او، افکار او، آراء و نظرات او، دستاوردهای #سفرهای_الهی او که گاهی به قلم و گاهی به بیان می نشست، نشان از جاری شدن سیل از این کوه بلند است.

وی اظهار داشت: دارای جایگاه علمی و نظری و اندیشه‌ های بلندی بود که فقط جمع خاصی می ‌توانند این بُعد از شخصیت را معرفی کنند و راهش را و سلوکش را و اندیشه ‌ها و #انگیزه_های_آسمانی او را تشریح کنند.
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء بیان داشت: بر همه پیروان، خصوصاً شاگردان خاص لازم است که این اندیشه بلند با تحلیل و بررسی ارائه شود. ایشان مکتب بود! #سبک_زندگی بود! همه او را می دیدند، اما در عرش و آسمان ها راهپیمایی می‌ کرد.

وی ادامه داد:  برای نسل‌ های آینده این شخصیت را بایست حفظ و ارائه کرد و برای جامعه این #الگوی_الهی_و_آسمانی را باید ماندگار داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت:  اولین و روشن ترین ویژگی عالمان دینی _شفافیت است، #علم_واضح است، _معرفت_روشن و صریح است. آن عالم و فرزانه ای که در زندگی خودش، در حیات علمی خودش، در بودن بین مردم تمام جهات وجودی او روشن، شفاف و به تعبیر قرآن ﴿بارَکْنا فیها قُری ظاهِرَةً﴾ بود، از جمله آنها #آیت_الله_علامه_حسن_زاده_آملی است. این شخصیت زنده و روشن بود، هیچ ابهامی در هیچ یک از عوالم وجودی او نبود. وقتی سخن می گفت، با #تمام_وجود خود می گفت.

وی بیان داشت: ما در الفاظ و مفاهیم هستیم؛ ولی ایشان در #وادی_حقیقت بود. ما اگر بخواهیم از بارزترین ویژگی این بزرگمرد بگویم، این است که با حقیقت زندگی می کرد؛ سبک زندگی او، سبک #زندگی_حقیقی بود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی بیان داشت: خدای عالم می ‌فرماید این ﴿قُری ظاهِرَة﴾، این عالمان، این فرزانگان که چنین زندگی و زیست روشن و شفافی دارند، ما در وجود اینها #امنیت قرار دادیم ﴿وَ قَدَّرْنا فیهَا السَّیْرَ سیرُوا فیها لَیالِیَ وَ أَیَّاماً آمِنینَ﴾. از مهم ‌ترین مسائلی که ما باید راجع به آن با حساسیت تمام بنگریم امنیت نورانی، امنیت فکری، امنیت اندیشه و انگیزه است که لحظه به لحظه در ربایش است. هیچ چیزی بالاتر از #امنیت_ایمانی_و_فکری جامعه نیست!

وی گفت:  شب و روز و هر لحظه باید در شخصیت این بزرگمرد، آثار ایشان، #افکار ایشان، #سلوک ایشان، گفته های ایشان و بیانات ایشان سیر کنید، مطالعه کنید و بیندیشید، اینها به شما #امنیت می دهند!

ایشان در پایان اظهار داشت: همه مردم مخصوصاً شاگردان اصیل و راستین، آنهایی که مکتب شناس هستند، حق شناس هستند و این ﴿قُری ظاهِرَة﴾ و شفاف را در پرده‌ های از ابهام و تمرینات ذهنی و فکری تیره نمی کنند، به گونه‌ای دیگری به مردم تحویل نمی‌دهند و شخصیت‌ سازی نمی ‌کنند، باید #شخصیت_اصیل قرآنی و عترتی را به جامعه معرفی کنند.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات