20 05 2019 288897 شناسه:
image
مصاحبه با حجت الاسلام سعیدی:

حضور دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در نمایشگاه قرآن گامی در ترویج مکتب وحیانی و عقلانی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران با عنوان «قرآن؛ معنای زندگی»، از تاریخ 21 اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار نموده است. دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران، در اقدامی بدیع در این دوره از نمایشگاه قرآن حضور یافته است و...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران با عنوان «قرآن؛ معنای زندگی»، از تاریخ  21 اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار نموده است.  دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران، در اقدامی بدیع در این دوره از نمایشگاه قرآن حضور یافته است و با بهره گیری از کارشناسان مذهبی و علمی، پذیرای علاقه مندان، پژوهشگران و عموم روزه داران و قرآن دوستان می باشد.

در خصوص چرایی حضور دفتر مرجعیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در نمایشگاه قرآن کریم با حجت الاسلام امیر میثم سعیدی مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران به گفتگو نشسته ایم که توجه شما را به این مصاحبه جلب می کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: با سلام و تشکر از وقتی که اختصاص دادید. لطفا بفرمایید به چه علت این ضرورت را احساس کردید که برای نخستین بار یک دفتر مرجع تقلید در نمایشگاه قرآن کریم حضور پیدا کند.

حجت الاسلام سعیدی: بسم الله الرحمن الرحیم، انگیزه ما برای شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران در مرحله اول نشر مکتب فکری و اندیشه ای حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است که حقیقتا در این زمینه وظیفه اخلاقی و انسانی احساس کردیم چرا که در شرایط کنونی گمشده مردم، خصوصاً نسل جوان و نخبه ما همین مکتب  وحیانی و عقلانی است که حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در عصر ما پرچمدار آن می باشند. عموم افراد جامعه خصوصاً کسانی که در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می کنند دنبال یک اندیشه برتر هستند و ما به عنوان شاگردان مکتب فکری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی این وظیفه را برای خود احساس کردیم که این مکتب می تواند پاسخگوی نیازهای جوانان ما باشد لذا بیش از پیش باید آن را معرفی و ترویج نماییم.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیا طرح ویژه ای نیز برای آشنایی آحاد مردم جامعه با منظومه فکری و معرفتی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تدارک دیده اید؟

حجت الاسلام سعیدی: این فکر از مدتها قبل مطرح شد که اگر بخواهیم در نمایشگاه قرآن حضور موفقی داشته باشیم باید یک طرح ویژه ای را داشته باشیم که علاوه بر عمق فکری دارای جذابیت نیز باشد لذا به طرحی فکر کردیم که به تکنولوژی و علوم روز نزدیکتر باشد تا بتوانیم استفاده مطلوبی از صوت و تصویر داشته باشیم که این طرح را در قالب طرح «پل حیات» ارائه کردیم.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: لطفا درباره این طرح توضیح بیشتری را ارائه بفرمایید و همچنین بفرمایید استقبال از این طرح چگونه بوده است؟

حجت الاسلام سعیدی: وقتی این طرح را ارائه کردیم مسئولین نمایشگاه استقبال بسیاری کردند و قرار بود که طرح خیلی وسیع تر از چیزی که اکنون اجرا شده است انجام شود اما طرح  خلاصه شد به یک اتاقی که یک در ورودی و یک در خروجی  دارد و زمانی که افراد در اتاق استقرار پیدا می کنند یک کلیپ کوتاه صوتی یا تصویری یک دقیقه ای از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برای آنها پخش می شود. در این راستا 15 موضوع کلیپ سازی آن صورت گرفت که افراد در مورد هر موضوعی که علاقه داشته باشند در همان موضوع کلیپ صوتی یا تصویری مربوطه برای آنها پخش می شود. زمانی که افراد این کلیپ ها را می شنوند یا می بینند واقعا یک حالت خوب و روحانی به آنها دست می دهد که این مساله باعث دلگرمی و تشویق ما به ادامه مسیر می شود. در واقع این کلیپ های یک دقیقه ای به یک تلنگر خوب و یادگاری ارزشمند معنوی برای افراد تبدیل می شود. بعد از پایان این مرحله، افراد مشاوره می شوند و در مرحله مشاوره آنچه دیده اند برای آنها تبیین می شود و با منظومه فکری حضرت استاد بیشتر آشنا می شوند و با حالی خوب و معنوی غرفه را ترک می کنند. این طرح تاکنون با استقبال گسترده حاضران در غرفه، خصوصا قشر جوان و نوجوان قرار گرفته است.  

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: با تشکر از توضیحاتی که ارائه فرمودید.

گفتنی است علاقمندان می توانند به غرفه دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم واقع در شبستان امام خمینی، غرفه نهادهای قرآنی غیر دولتی، جنب ستون ۸۵ مراجعه نمایند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 21 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه 98 در محل مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار می شود. ساعات بازدید این نمایشگاه از ساعت 17 تا 24 می باشد.


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات