30 03 2017 304902 شناسه:
image

دروس حوزوي، امانت الهي است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء جمعي از طلاب حوزه علميه تهران در تعطيلات نوروزي با حضور در بنياد بين‌‌المللي علوم وحياني اسراء با آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار كردند. در اين ديدار معظم‌له با اشاره به اينكه دروس حوزه‌هاي علميه امانت الهي است و بايد با روشي صحيح به آن اهتمام ورزيد بيان...

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء جمعي از طلاب حوزه علميه تهران با حضور در بنياد بين‌‌المللي علوم وحياني اسراء با آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار كردند.

در اين ديدار معظم‌له با بیان اينكه دروس حوزه‌هاي علميه امانت الهي است و بايد با روشي صحيح به آن اهتمام ورزيد بيان داشتند: طرزي درس بخوانيد كه ان‌شاءالله بتوانيد در آينده تدريس كنيد، اين درس‌ها امانت الهي است، تمام اين علما و شاگردان ائمه(ع) تلاش و كوشش كردند و زحمت كشيدند و اين دروس را تحويل ما دادند ما هم بايد تحويل ديگران بدهيم و دو گونه بايد به ديگران انتقال كنيم يك انتقال علمي است كه بتوانيم شاگردپرور باشيم و يك انتقال عملي است كه بتوانيم متخلّق باشيم ﴿وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشي‏ بِهِ فِي النَّاسِ﴾.

ايشان ادامه دادند: راستگو، درستكار، مؤدب، ديندار، نه بد كسي را بخواهد نه بد كسي را بگويد اين ﴿وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشي‏ بِهِ فِي النَّاسِ﴾ براي امام و پيغمبر نيست براي شما طلبه هاست، پس ما مي‌توانيم اين طور باشيم، اين همه علما يا از شهر برخاستند يا از روستا برخاستند به اين مقامات رسيدند پس چرا ما نباشيم.

حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در ادامه سخنانشان به تبيين ظرفيت وجودي انسان پرداختند و اظهار داشتند: مردم كه با ظرف خالي خلق نشدند، خدا ما را كه خلق كرد ما را با راهنما خلق كرد؛ يعني در درون ما اين هست كه من را اين‌طور به كار ببر، راهنماي ما با خود ماست، در درون ماست، هيچ بچه‌اي كه به دنيا آمده دروغ نمي‌گويد دروغ را بعداً ياد مي‌گيرد ما با صدق آفريده شده‌ايم يعني اين راهنما در درون خود ما هست.