پادکست صوتی؛ «مکتب قدر»

13 04 2023 1344733 شناسه:

جام معرفت؛ برگرفته از سلسله بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی(حفظه الله)

دانلود فایل تصویری

مکتب قدر
 
▫️ استاد ما مرحوم آیت الله آملی این مطلب را فرمودند، بعد برای همه ما درس شد ـ اولین بار این مطلب را ما از فرمایش ایشان استفاده کردیم ـ فرمایش ایشان این بود که مرحوم صاحب جواهر (رضوان الله تعالی علیه) در پایان جواهر این‌ طور فرمودند: «تم كتاب جواهر الكلام فی شرح شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام فی لیلة الثلثاء ثلاثة و عشرین فی شهر رمضان المبارك لیلة القدر التی كان من تقدیر الله تعالى فیها أن یتفضل علینا بإتمام الكتاب المزبور»؛ فرمود من این را در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان تمام کردم. خب ایام عزای امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) است، ایام گریه هم است و شب بیست و سوم #افضل_لیالی_قدر است!
ما هم از ولادت اینها می ‌توانیم استفاده علمی بکنیم و هم از شهادت اینها می‌توانیم استفاده علمی بکنیم؛ یک مقدار روضه می ‌خوانیم، یک مقدار روضه می ‌شنویم، یک مقدار گریه می‌کنیم، یک مقدار می ‌گریانیم، بقیه را هم به درس و بحث مشغولیم.

▫️خدا مرحوم آقا شیخ عباس قمی را غریق رحمت کند! شما #اعمال_شب_قدر را نگاه کنید، ایشان دارد که مرحوم «إبن بابویه قمی» فرمود افضل اعمال لیله قدر، تحصیل علم است. ما اگر ـ خدای ناکرده ـ علم را برای فروش بخواهیم، بله، آن روضه ‌خوانی و آن گریه‌ کردن به مراتب بهتر از این علم است، چون آن به هر حال یک #عمل_صالح است و با ما به قبر می ‌آید اما این علمی که برای فروش باشد همراه ما نمی ‌آید؛ اما اگر ـ إن ‌شاء الله ـ برای آن نمی ‌خواهیم، بلکه برای این می‌خواهیم که خودمان عمل کنیم و به دیگران هم منتقل کنیم، این حسنه‌ ای است از حسنات.

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#جام_معرفت
#پادکست
#ضیافت_الهی

📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 304
 تاریخ: 1396/11/18

🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات