09 06 2017 274678 شناسه:
image

پیام تسلیت ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پی شهادت حجت الاسلام تقوی

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در پی شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی در حادثه تروریستی روز چهارشنبه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در پی شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی در حادثه تروریستی روز چهارشنبه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء پیام تسلیتی صادر کرد.

وی در این پیام بیان داشت: جامعه قرآنى كشور در داغ فراق چنين دلباخته قرآنى در حزن و اندوه است و هرگز خدمات خالصانه و سوابق ارزشمند او در عرصه قرآنى را فراموش نخواهد كرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا اليه راجعون

روح قرآنى و جان سبحانى حجة الإسلام سيد مهدى تقوى در ماه نزول قرآن صاعد شد و با اجابت دعاى.. ( اللهمّ و قتلًا فى سبيلك فوفّق لنا) از سوى پروردگارش  آسمانى گشت.

عالم فاضل و روحانى وارسته كه اُنس با قرآن او را شيفته معارف توحيدى ساخته بود تلاش وافر داشت تا جلوه هاى قرآنى و أحكام و حكم وحيانى آنرا در متن جامعه بگستراند و عطر دل انگيز آيات الهى را در بين آحاد جامعه خصوصاً جوانان و به ويژه دانشجويان بيفشاند.

او نخستين تجربه هاى قرآنى خويش را در درس تفسير حضرت آية الله جوادى آملى (دامت بركاته)  در حوزه علميّه قم كسب نموده و جان تشنه و روح شعله ور شده خويش را از دست ساقى كوثر قرآنى سيراب ساخت.

او ممتاز و متمايز از ديگران ضمن كسب معرفت به فزونى ارادت پرداخت و با شوق زائد و ذوق رائد خويش آن معرفت قرآنى را در دل شكوفا نمود، وى همچنين بر اساس عقلانيت وحيانى و به دور از افراط نظرى و تفريط عملى بر درخت ايمان خويش شكوفه اخلاق و تقوا نشانيد و در امتداد آن ثمرات علمى و آثار عملى را در فضاهاى گوناگون اجتماعى منتشر مى ساخت.

زمينه آشنائى و ارادت اينجانب به آن صديق صفا و رفيق وفا در طرح ملّى ملكوت پايه ريزى گشت،  او كه با انديشه صائب قرآنى و اجراى روح انگيز آن در فضاى گسترده جامعه شناخت كامل داشت با ابتكار عمل خويش زمام يك طرح قرآنى را بر اساس انديشه هاى وحيانى استاد خويش حضرت آية الله جوادى آملى ( مدظله العالي) بنيان نهاد و با حضور علمى و پذيرش مسئوليت دبيرى طرح مطالعات منظومه اى علوم اسلامى در تهران و مراكز استانى حضور مى يافت و پيرامون ترويج انديشه قرآنى اهتمام مى ورزيد.

پژوهشگران عرصه قرآنى و مروّجان معارف وحيانى چهره اخلاقى،  متواضع و متصلّب جناب حجة الإسلام سيد مهدى تقوى ( رحمه الله) را شناخته و وى را به عنوان اسوه تلاشگران عرصه ترويج فرهنگ قرآنى معرفى مى نمايند .

جامعه قرآنى كشور در داغ فراق چنين دلباخته قرآنى در حزن و اندوه است و هرگز خدمات خالصانه و سوابق ارزشمند او در عرصه قرآنى را فراموش نخواهد كرد.

بنياد بين المللى علوم وحيانى إسراء و طرح ملّى ملكوت ضمن تسليت به عموم همسنگران قرآنى، خصوصاً بازماندگان آن به پرواز در آمدهء در بوستان قرآنى، براى آن سالك مسلك قرآن و راهى منهج عترت (عليهم السلام)   از درگاه الهى مطالبه أجر و پاداش داشته و بر خود فرض و لازم مى داند نام و چهره اين روحانى فاضل و گرامى را براى هميشه در فهرست پژوهشگران و مروّجان فرهنگ قرآنى خويش ثبت نموده و افتخار مصاحبت با اين روحانى فاضل و شهيد ماه قرآن را در تمامى برنامه هاى ترويجى قرآنى خود داشته باشد،

 

بنياد بين المللى علوم وحيانى إسراء

      مرتضى جوادى آملى


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات