کلیپ تصویری؛ ضیافت محبوب

12 03 2024 2472372 شناسه:
دانلود فایل تصویری

💠 ضیافت محبوب

 

🔸 امیرالمؤمنین می فرماید روزی رسول خدا خطبه ای ایراد کرد فرمود: «أَیها النَّاس إِنَّهُ قَد أَقْبَل إِلَیكُم شَهْر اللهِ»؛ فرمود مردم! ماه خدا رو کرده به طرف شما «بِالْبَرَكَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ»؛ این ماه با #رحمت و #برکت #مغفرت دارد می آید، مواظب باشید، به استقبالش بروید، آماده باشید که آن را درست درک کنید.

 

🔸 «شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ»؛ این ماه از دیگر ماه ها افضل است اما افضلیتش را خدا تعیین کرده است، نزد خدا افضل است. همان طوری که نزد خدا هر انسانی که #با_تقوا باشد گرامی تر است، نزد خدا هر ماهی که پربرکت تر و پررحمت تر و پرمغفرت تر باشد افضل است.

 

 

🔸 «وَ أَیامُهُ أَفْضَلُ الْأَیامِ وَ لَیالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیالِی»؛ تمام روزهای #ماه_مبارک_رمضان، از تمام ایام سال افضل است و تمام شب های ماه مبارک رمضان، از تمام شب های سال افضل است.

 

🔸 «وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ»؛ لحظات آن، بهترین لحظه هاست.

«هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیافَةِ اللَّهِ»؛ شما در این ماه، #مهمان خدایید.

 

🔸 «وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ كَرَامَةِ اللَّهِ»؛ شما در این ماه از #اهل_کرامت هستید. یک انسان کریم، از خدا چه می خواهد؟ فرمود شما در این ماه، کرامت بخواهید. آبروی انسان کریم را خدا همیشه حفظ می کند.

شما در کنار #سفره_کرامت دعوت شدید، سعی کنید کریم بشوید.

 

🔸 «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ»؛ نفس هایی که برمی آورید مثل آن است که گفته باشید: «سبوحٌ قدوس»، «سبحان الله»، #تسبیح است «وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ»؛ خوابیدنتان #عبادت است.

«وَ عَمَلُكُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ»؛ کارهای خیری که انجام می دهید خدا قبول می کند.

 

↙️ آپارات:

https://aparat.com/v/kQXfY

↙️ یوتیوب:

https://youtu.be/nsIqyBo2sVk

 

#رمضان

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی

#کلیپ

 

📚 اسرار عبادات - جلسه 8

 

🌐 https://esra.ir

🆔 @a_javadiamoli_esra

​​​​​​​


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات