25 04 2023 289436 شناسه:
image
5 اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس:

عنایت ویژه الهی در ماجرای طبس/ شنهای صحرای طبس مأموران الهی بودند

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ هواپیماها و بالگردهای آمریکایی که برای انجام عملیات آزادسازی گروگانهای آمریکایی وارد ایران شده بودند در نزدکی شهر طبس با طوفان شن مواجه شدند و با سقوط بالگردها و آتش سوزی در بین این نیروها این عملیات به طور کامل به شکست انجامید.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ هواپیماها و بالگردهای آمریکایی که برای انجام عملیات آزادسازی گروگانهای آمریکایی وارد ایران شده بودند در نزدکی شهر طبس با طوفان شن مواجه شدند و با سقوط بالگردها و آتش سوزی در بین این نیروها این عملیات به  طور کامل به شکست انجامید.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی وقوع چنین واقعۀ مهمی را به برکت و پشتوانه قرآن و عترت دانسته و با استناد به آیاتی از قرآن کریم نسبت به وعده خدای سبحان به مؤمنان در نابودی كفار و مستكبران، بیان داشتند: خدای سبحان وعده خود را نسبت به مسلمانها مشخص كرد و فرمود: ﴿وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأعْلَوْنَ إِن كُنْتُم مُؤْمِنِینَ﴾[1]؛ عاقبت شما پیروز می‌شوید (این وعده الهی است) و تهدید الهی هم مشخص است كه ﴿وَأَنَّ اللّهَ مُوهِنُ كَیدِ الْكَافِرِینَ﴾[2]؛ من تمام كیدها و نقشه‌های اینها را به هم می‌زنم، مگر با یك مشت شن خدا مسئله را حل نكرد؟  شما همین جریان طبس را دیدید؛ دشمنان در آن محدوده زمین‌شناسی كردند، زمان‌شناسی كردند، دریاشناسی كردند، هواشناسی كردند همه كارها را كردند و آن تعداد نیرو را در طبس پیاده كردند ولی با یك مشت شن مسئله حل شد.

ایشان ادامه دادند: مگر جریان طبس مثل جریان جنگ احزاب معجزه نبود؟ اگر خدای ناكرده كسی بگوید اینها تصادف است پس ـ معاذ الله ـ درباره جنگ احزاب هم باید بگوید تصادف است، منتها اینها عنایت الهی بود و معجزه قرآن و عترت. در این انقلاب معجزات فراوان بود، با یك مشت شن مسئله طبس حل شد، نه امام خبر داشت نه مسئولان می‌دانستند نه مسئولین درجه سوم و چهارم اطلاعی داشتند، در حالیکه همه در منزل خوابیده بودند شنهای صحرای طبس كه مأموران الهی‌ بودند مسئله را حل كردند!﴿وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والأرْضِ﴾[3] مگر این شنها فرق می‌كند با آن شن؟! مگر شن حجاز بنده خداست و شن طبس بنده خدا نیست؟! ﴿وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والأرْضِ﴾ ﴿وَمَا یعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاّ هُوَ﴾[4] .

معظم له خاطرنشان کردند: اگر این راه را ادامه بدهیم همان خدا با همان قدرت، این کشو را حفظ می‌كند و این را ما آزمودیم، اینها را می‌گویند «آیات بینه». بعضی از معجزات است كه یك مقدار مستور است، اما شما می‌بینید وقتی كه ذات اقدس الهی از مكه و آیات مكه یاد می‌كند می‌گوید: ﴿فِیهِ آیاتٌ بَینَاتٌ﴾[6]، نمونه دیگر در جریان حضرت موسی و آن دریاشكافی كه یك چیز بین الرشد و دیدنی است می‌فرماید: ما به موسی ﴿آیاتٍ بَینَاتٍ﴾[9] دادیم؛ این «بینات» را همه جا نمی‌گوید. این انقلاب آیات بین كم نداشت.

منبع: آرشیو دیدارهای معظم له

__________________

[1] . سورهٴ آل‌عمران، آیهٴ 139.

[2] . سورهٴ انفال، آیهٴ 18.

[3] . سورهٴ فتح، آیهٴ 4.

[4] . سورهٴ مدثر، آیهٴ 31.

[5] ـ سورهٴ آل عمران، آیهٴ 97.

[6]  ـ سورهٴ بقره، آیهٴ 99.


دیدگاه شما درباره این مطلب
افزودن نظرات